Chcąc sprzedawać w modelu B2B, musisz prowadzić swoją stronę internetową. Może jej towarzyszyć internetowy sklep B2B, ale nie musi. Ważne jest, abyś prezentował aktualne informacje na temat swojej oferty właśnie w tego typu swoim miejscu. Liczy się atrakcyjność wizualna i contentowa. Pozyskiwanie klientów B2B wiąże się ze strategią, której punktem docelowym jest zwykle właśnie Twoja strona. Jako właśnie taki, powinna ona być dopracowana i nastawiona na konwersje, ale przy tym subtelna w skłanianiu ku nim. Zanim przygotujesz stronę, przemyśl więc każdy jej aspekt. Tak, aby finalnie generowała leady.
Sprzedaż B2B – odkryj najlepsze metody
B2B stanowi dziś jeden z najpopularniejszych modeli sprzedaży, zakładających obecność dwóch firm po obu stronach transakcji. Choć mogłoby się wydawać inaczej, w rzeczywistości sprzedaż właśnie w tym modelu wcale nie należy do najłatwiejszych. Zwłaszcza w kontekście budowania sieci klientów biznesowych, z którymi będzie się handlować. Poznaj nasze sprawdzone metody na to, by prowadzić sprzedaż B2B i regularnie pozyskiwać nowych klientów. Szybko, skutecznie, a przede wszystkim łatwo.
Przyłóż się do swojej strony internetowej
Chcąc sprzedawać w modelu B2B, musisz prowadzić swoją stronę internetową. Może jej towarzyszyć internetowy sklep B2B, ale nie musi. Ważne jest, abyś prezentował aktualne informacje na temat swojej oferty właśnie w tego typu swoim miejscu. Liczy się atrakcyjność wizualna i contentowa. Pozyskiwanie klientów B2B wiąże się ze strategią, której punktem docelowym jest zwykle właśnie Twoja strona. Jako właśnie taki, powinna ona być dopracowana i nastawiona na konwersje, ale przy tym subtelna w skłanianiu ku nim. Zanim przygotujesz stronę, przemyśl więc każdy jej aspekt. Tak, aby finalnie generowała leady.
Zajmij się social mediami
Media społecznościowe już dawno stały się potężnym narzędziem, które można wykorzystać do zwiększenia swojej sprzedaży. Również w sektorze B2B. Jeśli chcesz to zrobić, musisz przyłożyć się do tego i właściwie zbadać rynek. Przede wszystkim zdaj sobie sprawę z tego, że sprzedaż w sektorze B2B znacząco różni się od tej prowadzonej w ramach tak zwanego B2C. Wymaga też zgoła odmiennego podejścia w zakresie social mediów. Zamiast więc skupiać się na jak największym zasięgu, nadaj priorytet jakości publikowanych treści. Chcesz być czytany, rozumiany, a przede wszystkim popierany przez swoich odbiorców. Musisz stać się w ich oczach ekspertem. To zaś może Cię skłonić do organizowania webinariów czy też stworzenia profilu Linkedin dla firm. Więcej na temat tego ostatniego powiemy za chwilę. Pamiętaj, że wszystkie Twoje działania muszą konwertować do miejsca spotkania z klientem. Takim, w ramach którego będziesz mógł nawiązać z nim bardziej bezpośrednią relację (tu warto wrócić do własnej strony internetowej).
Zajmij się optymalizacją profilu na Linkedin
Jednym z podstawowych kanałów sprzedaży w przypadku modelu B2B jest Linkedin. Dlatego tak istotne jest zainwestowanie własnego czasu w przygotowanie profilu, który będzie sprzedawał. Tutaj również istotne jest budowanie zaufania do posiadanej przez siebie marki. Jeśli chcesz odnosić sukcesy w sprzedaży na Linkedin, musisz podejść do tego holistycznie. Nie tylko więc perfekcyjnie przygotuj swój profil, ale też prowadź go tak, by Twoi potencjalni odbiorcy chcieli go śledzić. Nie dlatego, że tak wypada (na przykład z powodu osobistej znajomości), ale dlatego, że będzie on dla nich wartościowy. Celuj w zwiększenie zaufania oraz zmniejszenie obaw przed nawiązaniem współpracy. Punktuj wszystkie swoje zalety, chwal się osiągnięciami. Rób to jednak w sposób przemyślany, a jeśli nie czujesz się na siłach, poproś o profesjonalną pomoc. Linkedin jest bowiem filarem, na którym warto oprzeć swoją sprzedaż B2B.